Wednesday, May 28, 2008

LÆRNO3!!!!

Vi var så heldige at vi fikk fortsette med Lærno! Det ser vi fram til; å treffe igjen datanerdene...;)

Det har kommet innkalling til et planleggingsmøte, og vi har derfor satt oss ned og tenkt litt igjennom hva vi ønsker å jobbe med og hva slags produkt vi vil komme fram til. Retningslinjene som foreligger er jo i tråd med Kunnskapsløftet og dets fokus på grunnleggende ferdigheter. Vi har sett på hva vi kan jobbe med innen disse retningslinjene her på skolen.
Fra sentralt hold er det bestemt at alle skoler skal ta i bruk digitale mapper innen utgangen av 2010. Dette var grunnlaget for søknaden vår på Lærno2. Vi ser derfor Lærno3 som en gyllen mulighet til å avslutte dette arbeidet. Det oppsto andre behov enn skissert i søknaden vår, og vi måtte derfor vri fokus mot intern kompetanseheving i løpet av Lærno2.
Utfordringene står i kø!

I forhold til støtten/ arbeidsmengden har vi noen refleksjoner:
- Hva kan støtten konkret brukes til? Kan noe av beløpet brukes til å dekke inn vikarutgifter til intern jobbing mellom samlingene?
- Hva forventes egentlig av produktet? Arbeidsmengde? Er vi i stand til å oppfylle disse forventningene uten at det avsettes tid til jobbing i undernettverk på nettverkssamlingene?
- På vår skole driver vi nå å deler ut ressurser til ulike funksjoner, og det er derfor tiden for å tenke ressursbruk i forhold til arbeidet med Lærno3. Noen erfaringer med dette?

Er det andre skoler som har lagt en ferdig "slagplan" for videre arbeid?

Vi er fulle av pågangsmot og ser virkelig fram til videre arbeid!!!

Mvh

Erling, Erling og Inger Randi

2 comments:

Ressursbloggen said...
This comment has been removed by the author.
egil said...

Noe av dette fins det konkrete svar på:
- Skolen disponerer støtten helt fritt, men det er vel ikke så mye penger igjen når alle forpliktelser fra invitasjonen knyttet til reise og opphold er gjennomført.
- Forventninger og arbeidsmengde knyttet til produktene må vi diskutere, men jeg lover at dere får mye tid til å jobbe i undernettverk.